.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار گيلان:افتتاح راه‌ آهن گيلان تا سال 91

استاندار گيلان گفت: راه‌آهن گيلان تا سال 91 به بهره‌برداري ‌مي‌رسد.

به گزارش شمال نیوز ، روح‌الله قهرماني چابك پيش از ظهر امروز در ديدار با هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع رسمي ايران و آلمان اظهار داشت: گيلان با آلمان و باالعكس قرابت‌هاي بسياري دارد و معماري شهرداري رشت توسط آلماني‌ها انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه انتظارهاي بسياري از اتاق گيلان مي‌رود، افزود: با توجه به تلاش‌هايي كه صورت گرفته است اما فعاليت اين اتاق گسترده‌تر بوده و بايد نقص‌ها جبران شود و رابطه با كشورهاي خارجي به‌ويژه آلمان را توسعه دهيم.
قهرماني چابك احداث كارخانه‌هاي صنعتي و جديد را از اقدام‌هاي شايسته اين استان ناميد و گفت: در گيلان كارخانه‌هاي فرآوري چاي در حال احداث است.
استاندار گيلان ايجاد اشتغال پايدار و افزايش درآمد مردم را از اهداف مهم دانست و تصريح كرد: دو صنايع بزرگ فولاد و توليدات ظروف يك‌بار مصرف با استفاده از كاه و كلش «ضايعات برنج پس از برداشت»، در راستاي اشتغال استان در حال احداث است.
وي گيلان را پس از تهران دومين استان در جذب تسهيلات آمايش صنعتي دانست و بيان داشت: منطقه آزاد انزلي نيز از مناطق مهم و در اولويت سرمايه‌گذاري است.
قهرماني چابك با اشاره به اينكه در منطقه آزاد انزلي عناصر گردشگري مي‌تواند توجيه بالايي داشته باشد، عنوان داشت: سرمايه‌گذاري اين منطقه جزو برنامه‌هاي مهم است.
استاندار گيلان آغاز راه‌هاي دسترسي در گيلان را از جمله ديگر اقدام‌ها در اين استان برشمرد و خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در گيلان آغاز شده است.
وي ساخت راه‌ آهن گيلان و بهره‌برداري آن تا سال 91 را از ديگر برنامه‌ها ناميد و گفت: اين خط آهن از قزوين ـ رشت ـ انزلي و رشت ـ آستارا امتداد دارد كه توسط قرارگاه خاتم‌الانبيا (ص) به عنوان پيمانكار اين پروژه در حال ساخت است.
قهرماني چابك ظرفيت جابه‌جايي كالا توسط خط آهن گيلان را 10ميليون تن اعلام كرد و اظهار داشت: اين راه ‌آهن ظرفيت جابه‌جايي 3 ميليون نفر مسافر در سال را نيز خواهد داشت.
استاندار گيلان چهار بانده كردن مسير جاده‌هاي گيلان را از ديگر برنامه‌هاي در دست اجراي استان عنوان كرد و افزود: مسيرهاي ارتباطي و جاده‌اي گيلان به بهترين نحو وضعيت مطلوبي پيدا مي‌كنند.
وي اين استان را زيباترين استان‌هاي كشور به لحاظ جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري خواند و تصريح كرد: سالانه ميليون‌ها نفر گردشگر به گيلان مي‌آيند.
قهرماني چابك گيلان را سرزمين طلاي سبز از ديدگاه دوستداران تاريخ و طبيعت ناميد و اضافه كرد: امروز كمتر ايراني يا گردشگر خارجي است كه نام برخي از جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري گيلان مانند شهرك تاريخي ماسوله، تپه‌ها و جام مارليك، تالاب بين‌المللي بندر انزلي يا قلعه رودخانه را نشنيده باشد.
استاندار گيلان با بيان اينكه آينده خوبي براي استان پيش‌بيني مي‌شود، تصريح كرد: سرمايه‌گذاري در گيلان هر روز در حال گسترش است.
وي ظرفيت بندر انزلي را 7 ميليون تن عنوان كرد و افزود: در مدت 14 ماه به طول 2 هزار و 700 متر موج‌شكن در بندر انزلي ساخته شده و امسال ظرفيت جابه‌جايي 7 ميليون تن كالا را دارد.
قهرماني چابك توسعه فرودگاه‌ها و زيرساخت‌ها را از برنامه‌هاي مهم ديگر استان عنوان و خاطرنشان كرد: فرودگاه سردار جنگل رشت مي‌تواند كانون پروازي براي تمام منطقه باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.496 seconds.